Stanlab witamina C – dawkowanie, niedobory

Osoby uprawiające sport, pracujące, uczące się i stosujące dietę ubogą w witaminę C, powinny rozważyć jej suplementację. Dla każdego przyniesie pewne korzyści. Jej suplementacja jest dobrym pomysłem nawet w przypadku diety zawierającej sporą dawkę witamin. W zależności od przyjętej dawki, ma różne działanie. Najmniejsza zalecana przez Światową Organizację Zdrowia dawka to 70 mg dziennie. Wyższe dawki mają potencjał neuroprotekcyjny, antyoksydacyjny i w kontekście chorób – profilaktyczny. Dobrym wyborem będzie Stanlab witamina C.

Witamina C – dawkowanie

Preparat stanlab witamina c dostępny  jest w opakowaniu zawierającym 1 kg kwasu askorbinowego. Jest ona przebadana laboratoryjnie i jest gotowa do analizy chemicznej. Może stanowić skuteczną suplementację w diecie każdego człowieka. Rozpuszcza się w wodzie, nie posiada zapachu. Choć zażywanie jej w postaci suplementu może nieść ze sobą wiele korzyści, nie należy przesadzać z jej dawkowaniem, bo może to przynieść odwrotny skutek. Mimo że jednorazowe zażycie wysokiej dawki raczej nie powinno stanowić większego ryzyka, przyjmowanie jej w taki sposób w dłuższej perspektywie zdecydowanie nie jest zalecane. Jak więc ją dawkować, aby sobie nie zaszkodzić? Ten suplement diety najczęściej polecany jest w dawce od 200 – 500 mg dziennie. W przypadku osób posiadających widoczne niedobory – tymczasowo zaleca się spożywanie nawet 5 gram podzielonych na 3 dawki przyjmowane w ciągu dnia. 

Niedobór witaminy C

Tak jak w przypadku innych witamin, niedobory kwasu askorbinowego przyczyniają się do rozwoju chorób, osłabienia funkcji poznawczych, zmęczenia oraz większej podatności na wolne rodniki. Szczególnie popularnym powikłaniem tego niedoboru jest szkorbut. W dzisiejszym społeczeństwie raczej rzadko się z nim spotykamy, jednak nie oznacza to, że nie mamy do czynienia z niedoborami. Wiele leków antykoncepcyjnych i przeciwbólowych może przyczynić się do obniżenia poziomu witaminy C we krwi. Zwiększone zapotrzebowanie na witaminę C z pewnością dotyczy również sportowców oraz osób pracujących fizycznie.  W jaki sposób przejawia się jej niedobór? Główne objawy niedoboru to:

  • szorstka i/lub sucha skóra,
  • kręcące się włosy,
  • wykwity na paznokciach,
  • podatność na występowanie siniaków,
  • wolne gojenie się ran,
  • bolące, spuchnięte stawy,
  • osteoporoza,
  • krwawienie dziąseł (później wypadanie zębów),
  • niska odporność,
  • niedobór żelaza, a w rezultacie anemia,
  • ciągłe zmęczenie i zły humor,
  • niewyjaśniony wzrost masy ciała,
  • podatność na stres oksydacyjny.

Suplement Stanlab witamina C powinien być przechowywany z dala od dzieci w chłodnym i suchym miejscu.

Categories: Produkty

Tags: , ,

Dlaczego warto kupować napój owsiany?

W niektórych częściach świata mleko owsiane jest uważane za jedno z najlepszych zimowych napojów. Zawiera dość dużo cennych składników odżywczych. Dlatego można go włączyć do codziennej diety.

Mleko owsiane

Jest wyspecjalizowaną formą mleka, które powstaje, gdy płatki owsiane zanurza się w wodzie przez określony czas. Napój owsiany jest gęsty i pienisty, bogaty w smaku i składniki odżywcze. Od Skandynawii po Azję, jest powszechnie uważany za alternatywę dla tradycyjnego mleka, szczególnie dla osób nietolerujących laktozę. Chociaż nie dostarcza wszystkich składników odżywczych co mleko od krowy lub kozie, jest bardzo zdrowy.

Składniki odżywcze

Zawiera zaskakująco dużą ilość składników odżywczych,w tym błonnik, wapń, witaminę A i żelazo. W rzeczywistości zawiera 2 razy więcej witaminy A niż mleko krowie i dostarcza około 10% dziennego zapotrzebowania na żelazo. Ma też znacznie niższą zawartość tłuszczu i nie zawiera cholesterolu. Jest rzeczywiście zdrowszą opcją niż mleko krowie. Zawiera około 1 grama białka i 130 kalorii na filiżankę.

Wpływa bezpośrednio na ogólny stan zdrowia. Chroni serce, wzmacnia układ odpornościowy, zapobiega przewlekłym chorobom przewlekłym, zwiększa siłę kości i poprawia wzrok.

Zdrowe mleko owsiane

Zawiera znacznie mniej tłuszczu. Dlatego jest idealną opcją dla osób, które mają problemy z sercem. Nie ma również cholesterolu, co zmniejsza ryzyko wystąpienia miażdżycy, ataków serca, udarów i chorób wieńcowych.

Poprawia wzrok. Zawiera dużo witaminy A, która w pewnych sytuacjach może działać jako przeciwutleniacz. Zmniejsza zwyrodnienie plamki żółtej i stres oksydacyjny w siatkówce.

Zwiększa siłę kości. Zawiera bardzo wysokie stężenie wapnia, a także żelazo i różne inne materiały. Jest bardzo ważny dla utrzymania gęstości kości w miarę starzenia się. Zapewniają mocne i trwałe kości. Wzmacnia układ odpornościowy. Wysoki poziom błonnika rozpuszczalnego w mleku owsianym wzmacnia działanie układu odpornościowego i pomaga w optymalizacji procesów trawiennych. 50% aktywności układu odpornościowego zachodzi w jelitach. Leczy choroby przewlekłe. Niektóre badania wykazały, że regularne spożywanie mleka owsianego może obniżać poziom ogólnego stresu oksydacyjnego i stany zapalne w organizmie, prowadząc w ten sposób do niższych wskaźników chorób przewlekłych, takich jak rak, choroby serca i reumatoidalne zapalenie stawów. 

Mleko owsiane zawiera 10 składników mineralnych i 15 witamin. Szklanka mleka owsianego zawiera 36% zalecanej dziennej diety lub RDA wapnia. Jeśli cierpimy na anemię i szukamy wegańskich opcji dostarczania żelaza, jedna porcja mleka owsianego zapewnia 10%.

Categories: Produkty

Tags: , ,

Który kleik lepszy? Kukurydziany czy też ryżowy?


Czym kleiki te się różnią?

Wielokrotnie rodzice mają kłopoty z wyborem wartościowego jedzenia dla swoich maluszków. Po mleku bardzo często stawiamy na różnego rodzaju kleiki. Do wyboru mamy głównie kleik kukurydziany czy też kleik ryżowy. Dowiedzmy się czym się dokładnie różni kleik od kaszki oraz kleik ryżowy od kleiku kukurydzianego? Takie właśnie pytania sobie zadają matki oraz ojcowie. Każdy słyszał przynajmniej raz o kleiku jak i także o kaszce. Odróżnienia ryżu z kukurydzą także potrafimy dokonać. Rodzice się jednak zastanawiają co podać jako pierwsze i jaka jest konkretnie różnica.

Co było pierwsze kaszka czy też kleik?

Tak naprawdę to kaszka od kleiku różni się tylko i wyłącznie konsystencją. Kleikiem zagęścić można lekko mleko. Na przykład gdy zamierzamy rozpocząć naszemu dziecku rozszerzać dietę. Szczególnie gdy nasze dziecko zna wyłącznie płynne produkty. Kleik możemy podać gdy zależy nam, aby maluszek przespał nam całą noc. Zaleta kleiku to także fakt, że przelatuje łatwo przez smoczek. Musi to jednak być smoczek ze znacznie większą dziurką. Znacznie gorzej się go podaje za pomocą łyżeczki. Na pewno kleikiem nasze dziecko się bardziej naje, a niżeli mlekiem. Kleikiem kukurydzianym czy też kleikiem ryżowym zagęszczać można także zupki warzywne oraz buliony. Marchewkowa zupa z ryżowym kleikiem jest nawet świetnym lekarstwem dla osób dorosłych chociażby na rozstrój żołądka oraz wirusową biegunkę.

Kukurydza, a ryż.

Kleik kukurydziany, a kleik ryżowy na pewno różni się znacznie kolorem, ale smakiem jednak niewiele. Oba kiełki raczej są całkowicie bez smaku. Akurat w przypadku dzieci malutkich jest zaletą. Dzieci w większości nie przepadają za smakami wyrazistymi. Gdy nasze dziecko ma często tendencję do kupek rzadszych, to należy się zastanowić czy lepszy będzie kleik kukurydziany czy też kleik ryżowy. Warto na pewno w takiej sytuacji pamiętać, że ryż znacznie lepiej zagęszcza, a kukurydza zaś sprawia, że zawartość jelit się rozluźnia. Gdy zatem nasze dziecko ma zaparcia, to należy karmić dziecko kukurydzianym kleikiem. A od kiedy możemy dziecku podać kleik? Tak naprawdę to odpowiednim momentem jest gdy dziecko nasze ukończy czwarty miesiąc życia. Często jest to pierwszy z produktów, które dziecko poznaje poza mlekiem swojej matki. Kleik można dodawać zarówno do wody jak i również do modyfikowanego mleka czy też mleka naturalnego. Oprócz tego można go także mieszać wraz z owocami oraz z gotowymi zupkami. Jest to bardzo naturalny jak i także tani produkt w zasadzie dla każdego malucha. Co więcej produkt ten jest bezpieczny oraz sycący. Najważniejsze jest to, że nie zawiera substancji słodzących oraz glutenu.

Categories: Produkty

Tags: